En jaksa laskea kaloreita. Ihan vitun sama paljonko sieltä tulee, mut mun on nyt vaan saatava onnistumaan se, että syön viisi kertaa päivässä jotain kunnollista!

- Aamupala: 2 paahtoleipää + joku kolesteloria alentava levite, en muista nimeä + 2 lihaleikettä (yhteensä siis) + jääteetä

- Kouluruoka: muutama lusikallinen jauhelihaa + 2 näkkäriä + 1,5 lasia maitoa

- Välipala: tonnikalatasku tai semmonen. en tiiä mitä ne on. on niillä joku _oikeakin_ nimi, mut en nyt muista

- Kaupungilla syötyä: tonnikalabagel (arnolds.fi:n mukaan vaan 182kcal!) + bonbon karkkipussi (kotona söin loput) 200g + 0,4l pepsi max

- Iltapala: tonnikalakolmioleipä + jäätee + vesi

Tässä näin. Ja paremmalta näyttää kuin aikoihin! Oikeasti. En muista koska olisin syönyt näin hyvin. Toki parantamisen varaa on paljon, mutta silti ! En muista milloin viimeksi olisin syönyt aamupalan. Siitä on aikoja. Koulussa en nyt erityisen paljoa syönyt kunnon ruokaa, mutta menin kuitenkin syömään ja edes maistoin. Ja nyt vaan sattu olemaan pahaa ruokaa. Söin kotiin tultuani kunnollista sapuskaa! En syönyt suklaata, jäätelöä, karkkia tai muutakaan, vaikka se on ollut tapana jo pari vuotta, että kotiin tultaessa heti mässyä naamaan. Lohdutan sillä itteäni, palkitsen itseäni sillä. "Nyt on rankka koulupäivä ohi, voinpas tässä vähän vetästä naamaani herkkuja"

Kaupungilla en suunnannut heti miten karkkihyllyille. Oli nälkä. Mentiin Arnoldsiin. En ottanut mitään donitseja. Ja noudatin rav.terapeutin ohjeita; en syönyt nälkäsenä karkkeja vaan jotain kunnollista. Lasken tonnikalabagelin kunnolliseksi. Siinä on sämpylää, kokojyväsämpylä usein, salaattia ja tonnikalaa. Ja mitäs muuta.

Karkkia tuli ostettua. Mut kuitenkin VAIN 200g ja vain YKS pussi. Normi on ollu se 600g irtokarkkeja plus pari kolme suklaapatukkaa. Ja vaikka söin sen aika nopeasti yhteenmenoon, niin silti söin kunnon ruokaa myös. Ja sain pidettyä ton tossa suht kohtuudessa.

Ja söinpäs sitten vielä iltapalankin. Leipää ja jääteetä. Ja sitten vettä. Joo, sokerilitkuja, sokerilitkuja. Mut ää, ei oo vielä aika päästä niistä eroon. Nyt on vaan saatava noi viis kertaa päivässä ruokailut kuntoon.

Vaa'alla en oo päässyt käymään ja mua ahdistaa paino.

Tänään ensimmäisen kerran kaupungilla tuli sellainen olo kun ravasin vaatekauppojen peilien edessä katselemassa ettei kai mun vatsa näy, eikai mun läskit tursua, että ihan sama, ihan ihan ihan sama ! Mä olen tällainen tällä hetkellä ja voivoi!
Tursuaa hoikillakin ihmisillä maha joskus. Ja mitä se muille kuuluu, miltä mä näytän.
Tällä hetkellä olen ylipainoinen ja olen lihava, mutta voivoivoi. Ei se muiden asia ole. Oma murheeni, joka on kasvanut liian suureksi.

Päätin ja tajusin tässä eilen, että ei se painonpudotus olekaan se tärkein. Tärkeintä on se, että olisin tyytyväinen itseeni. Ja olen tyytyväinen itseeni silloin, kun mulla on...

---> pienempi maha
---> jenkkakahvat poissa tai lähes poissa, huomaamattomammat, ei tällaiset paisumukset
---> reidet hitusen kapeammat
---> perse pienempi
---> tissit pienemmät

Ei noiden saavuttaminen vaadi painonpudotusta. Oikeaa ruokavaliota ja liikuntaa.

Se on se tavoite, nuo listatut asiat.

Kriittisin kohta ei ole maha. Se on tissit ja perse. Ne saa näyttämään mut isolta.

Mutta tällä mennään, eteenpäin!

 

1242678786_img-d41d8cd98f00b204e9800998e